شرکت صبا باتری

معرفی شرکت توسعه منابع انرژی توان (صبا باتری)

صبا باتری اولین تولید کننده باتری خودرو در ایران است. شاید محصولات این شرکت را بیشتر با نام نیرو و نور بشناسید.

شرکت توسعه منابع انرژی توان، با هدف پشتیبانی منسجم از نیروهای مسلح درحوزه انرژی و مشارکت در طرح های ملی مرتبط با انرژی در سال ۱۳۹۰ تاسیس شد.

زیر ساخت این شرکت همان شرکت سهامی باتری سازی نیرو است که ده ها سال در ایران و جهان آن را با برند خوشنام صبا باتری می شناسند.

صبا باتری از بزرگترین تولید کنندگان باتری در ایران و خاورمیانه است. این شرکت شامل ۴ مجموعه صنعتی عظیم می باشد که با پشتوانه ۴۰ سال تجربه در تولید انواع مختلف باتری های خودرویی محصولات خود را مطابق استانداردهای بین المللی به بازارهای داخلی و خارجی عرضه نماید.

شرکت توان با برخورداری از ظرفیت های صنعتی مبتنی بر فناوری روز به عنوان مرجع اصلی تامین نیاز نیروهای مسلح، شرکتی است که در عرصه نیازهای کشور به انرژی نیز به عنوان نهاد معتبر و تاثیرگذار حضور دارد و در طرح های اولویت دار ملی با سایر سازمانها و نهادهای قانونی کشور همکاری می نماید.

حوزه فعالیت شرکت توسعه منابع انرژی توان به طور خلاصه عبارت است از تحقیق، طراحی و توسعه سامانه ها و آرایه های پیشرفته هیبریدی متشکل از سیستم های تولید انرژی، سیستم های ذخیره ساز و خدمات مدیریت مصرف انرژی

ساختار شرکت صبا باتری

ساختار شرکت از یک ستاد مرکزی و چهار گروه صنعتی ذیل تشکیل شده است:

  • گروه صنعتی شهید درخشان (باتری نور): تولید کننده انواع باتری های استارتری مورد استفاده در خودرو
  • گروه صنعتی شهید گوهری (باتری صدر): تولید کننده انواع باتری های سیلد، ساکن و صنعتی موارد استفاده در سامانه های ارتباطی، رایانه ای، نیروگاه ها، شناورهای دریایی و زیردریایی و لیفتراک
  • گروه صنعتی شهید حاج امینی ( تامین منابع انرژی): تولید کننده انواع باتری های حرارتی، سیلور زینک و… ابرخازن ها و انواع سامانه های تامین منابع انرژی تجدید پذیر، پیل سوختی
  • گروه صنعتی شهید عارفی (ذوب فلزات فجر): تامین کننده انواع مورد استفاده در حوزه انرژی به منظور ایجاد ظرفیت های دانشی لازم، یک پژوهشکده و چندین دفتر طراحی، مرکز توسعه فناوری و دفتر مطالعات و آینده پژوهی در ساختار شرکت پیش بینی شده است که امروزه با برخورداری از متخصصین مجرب کشور پاسخگوی انتظارات نیروهای لشگری و کشوری هستند.

ظرفیت و کیفیت تولید شرکت صبا باتری

صبا باتری  با بهره گیری از ماشین آلات پیشرفته ساخت کشورهای تراز اول اروپائی، تکنولوژی برتر و نیز تخصص مهندسان مجرب هم اکنون فعالیت وسیعی در زمینه تولید انواع باتری های خودرویی از ۳۶ آمپر ساعت تا ظرفیت ۲۰۰ آمپرساعت دارد.

این شرکت توان تولید ۵/۲ میلیون دستگاه در سال از باتری های سرب اسیدی (اسیدشارژ) و نیز تولید ۵/۱ میلیون دستگاه در سال از باتری های سیلد MF (بدون نیاز به نگهداری) ویژه نسل جدید خودروها را دارد .

واحد کنترل کیفیت این شرکت مجهز به تجهیزات پیشرفته و تیمی با تجربه می باشد.

آزمایشگاه آزمون باتری گروه باتری سازی صبا باتری توسط موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به عنوان یکی از مراکز تست باتری از سال ۱۹۹۸ مورد تأیید قرار گرفت و هم  اکنون به عنوان معتبرترین آزمایشگاه تست باتری در کشور عمل می نماید.

این شرکت ضمن اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۲ – ۱۹۹۴ از لویدز رجیستر با تائید موسسه یوکاس انگلستان و گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ – ۲۰۰۰  از شرکت مذکور در دسامبر ۲۰۰۲ موفق گردید تا همسو با نیاز شرکت های خودروساز، با استقرار سیستم مدیریت کیفیت ویژه صنایع خودروسازی به دریافت گواهینامه ایزو ۱۶۹۴۹ TS از موسسه اعتبار دهی URSنیز نائل گردد.

در این سیستم شاخص های کیفی مهم محصول از قبیل ولتاژ اولیه باتری، قابلیت شارژپذیری، دوام، قابلیت استارت و نیز شاخصهای کیفی فرایند تولید و پارامترهای فرایندی کیفی از قبیل کاهش ضایعات، کاهش دوباره کاریها در کلیه بخشهای فرایند تولید، بطور مستمر اندازه گیری و پایش می شوند .

نتایج حاصل از اجرای پروژه های نظر سنجی از مشتریان حاکی از روند مناسب بهبود کیفیت محصولات شرکت  بوده است.

الگوی مصرف شرکت صبا باتری

صبا باتری همزمان با تغییر الگوی مصرف و تکنولوژی خودروها به منظور جلب رضایت مشتریان و پاسخ به نیاز آنها برنامه بهبود خود را در حوزه های محصول / فرایند و سیستمهای مدیریت بکار گرفته است.

در حوزه بهبود کیفیت باتری ها، بر اساس تجربیات بدست آمده در سالیان متمادی و با بهره گیری  از منابع علمی معتبر در جهان، تغییر و بهبود در فرآیندهای تولیدی صورت گرفته است. همچنین ضمن بهبود در فرآیند های کلیدی تولید، به جایگزینی دستگاهها و ماشین الات با تکنولوژی برتر و به روز جهان اقدام شده است.

استاندارد شرکت صبا باتری

 اخذ گواهینامه استاندارد ملی ایران و تمدید اعتبار ان طی سالیان متوالی برای انواع باتری ها، نشان دهنده اهتمام این شرکت به خواسته ها و الزامات قانونی می باشد.

صبا باتری در سال ۱۳۸۶ با استقرار مدل تعالی سازمانی مدل  EFQM پروژه های بهبود بسیاری تعریف و اجرا نموده است که این امر منجر به دریافت جایزه ملی کیفیت و جایزه ملی بهره وری و جایزه کیفیت گروه های تابعه خود طی سالهای ۸۴ الی ۸۶ گردیده است.

پروژه توسعه استارتر با هدف ارتقای کمی و کیفی انواع باتری های سرب اسیدی خودرویی تعریف شده است.

ارتقاء کیفیت تا سطح باتری های سیلد MF(بدون نیاز به نگهداری) هدف اصلی از اجرای طرح و نیل به تولید ۵/۱ میلیون باتری MFدر سال هدف دوم از طراحی این پروژه می باشد .

در این طرح به منظور دستیابی به اهداف مشروحه فوق از پیشرفته ترین تجهیزات و ماشین آلات صنایع باتری سازی در جهان استفاده شده است که با مد نظر قراردادن استانداردهای معتبر اروپایی ضمن تولید با کیفیت بالا و نیز طول عمر بیشتر محصولات تولیدی، تامین کننده کلیه نیازهای الکتریکی انواع خودروهای نسل جدید می باشند.

کلیه محصولات ملزم به رعایت استاندارد معتبر EN 50342 + Aمی باشند که مخصوص باتری های سیلد است.

محصولات توسعه استارتر در تبعیت از دو مدل استاندارد اروپایی (EN) و ژاپنی (IIS) بطور کامل تامین کننده نیاز باتری استارتر برای خودروهای ساخته شده بر اساس استانداردهای مذکور می باشد. بر این اساس باتری های L1 , L2 , L3 , L5  بر اساس استاندارد اروپائی و باتری هایNS60,   ۵۵D23  بر اساس استاندارد ژاپن در فاز نخست این طرح تولید می گردند.

تحقیق و آزمایش شرکت صبا باتری

​شرکت توسعه منابع انرژی در زمینه‌های مختلف انرژی اقدام به تحقیق و آزمایش نموده است که بسیاری از این موارد به فاز توسعه رسیده اند، در ادامه با یک سری از این موارد آشنا می شویم.

فعالیت های شرکت صبا باتری در زمینه باتری

  • شبیه سازی فرآیندی باتریهای سرب اسیدی (فازچهارم)
  • تولید شبکه باتری به روش الکتروفورمینگ پیوسته
  • بررسی اثرنانولوله های کربنی بررفتارالکتروشیمیایی صفحات مثبت ومنفی باتری سرب اسید
  • بررسی نقش افزودنیهای سرامیکی در صفحات مثبت باتری سرب اسید (فازاول- سیلیسیم)
  • بررسی تاثیرچندماده آلی برخوردگی شبکه مثبت باتریهای سرب اسیدی استارتر
  • بررسی فرآیند پیرسختی (Ageing) بر خوردگی، ظرفیت، طول عمر و استحکام آلیاژهای شبکه مثبت باتریهای هیبریدی
  • بررسی اثرنانولایه های پلیمری برکارآیی باتری سرب اسید(فاز اول تا پنجم)
  • کاهش پدیده سولفاته شدن صفحات مثبت ومنفی باتری سرب اسید با بکارگیری موادفعال سطحی آنیونی
  • شبیه سازی پارامترهای عملکردی در باتری استارتر با استفاده از شبکه عصبی
  • جایگزینی وانیسپرز تولید داخل بجای نمونه خارجی آن
  • بررسی وشناسایی باتریهای اسپیرال وتولیدآزمایشگاهی آن
  • بهبود وبهینه سازی فرآیند کیورینگ برروی صفحات مثبت ومنفی باتریهای سرب اسید
  • محاسبه مشخصه های شیمی- فیزیکی صفحات مثبت ومنفی باتریهای سرب اسید

تحقیق و توسعه شرکت صبا باتری

  • توسعه وبومی سازی مواد اولیه شیمیایی و اجزای سلول های لیتیومی از قبیل کاتد، آند، سپراتور، الکترولیت و……
  • مشارکت و پیگیری و طرح کلان ملی با عنوان کسب دانش فنی، بومی سازی و تولید صنعتی باتری­های لیتیومی درشورای عطف وزارت علوم
  • تدوین نقشه راه توسعه فناوری ذخیره سازهای انرژی الکتریکی و باتری های لیتیومی در کشور
  • بازاریابی و فروش انواع باتری های لیتیمی درداخل کشور و بازار های خاورمیانه
  • طراحی و اجرای طرح توسعه صنعت تحقیقاتی وتولیدی باتری لیتیومی
  • اکتساب دانش فنی طراحی وساخت انواع پک وسیستم های مدیریت باتری های لیتیومی
  • طراحی و ساخت انواعBMS  و سایر مدارت کنترلی انواع پک باتری لیتیومی (خودرویی،موتورسیکلت و دوچرخه برقی و …..)

شرکت توسعه منابع انرژی توان (صنعت تحقیقاتی تولیدی باتری های لیتیومی) به عنوان مجری صنعتی طرح کلان ملی باتری های لیتیومی با ایجاد زیر ساخت های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه باتری های لیتیومی از کلیه محققان، پژوهشگران و مراکز علمی کشور جهت مشارکت در این طرح دعوت به همکاری می نماید.

ضمانت کالا شرکت صبا باتری

محصولات این شرکت همگی دارای ضمانت تعویض ۶ الی ۱۲ ماهه هستند. گارانتی ۱۲ ماهه مخصوص خودرو های شخصی و گارانتی ۶ ماهه مخصوص خودرو های عمومی، خودروهای نیمه سنگین و سنگین می باشد. در واقع باتری های ۵۰ الی ۷۴ آمپرساعت که برروی خودرو شخصی نصب گردد دارای ۱۲ ماه ضمانت تعویض است و باتری های ۵۰ الی ۷۴ آمپرساعت که روی خودروهای عمومی نظیر تاکسی نصب گردد دارای ۶ ماه ضمانت تعویض است.

همچنین باتری های بالای ۹۰ آمپرساعت که مخصوص خودرو های نیمه سنگین و سنگین است نیز دارای ۶ ماه ضمانت تعویض هستند.

این شرکت در نقاط مختلف کشور عزیزمان ایران، دارای نمایندگان فروش و خدمات پس فروش هست تا در هرکجای کشور که هستید بتوانید از خدمات پس از فروش بهره مند شوید.

پس اگر به سفر رفتید نگران گارانتی باتری خود نباشید چرا که نمایندگان صبا باتری آماده پاسخگویی به مشکلات و ضمانت باتری شما هستند.

جهت دریافت خدمات پس از فروش انواع محصولات صبا باتری می بایست به نمایندگان رسمی این شرکت مراجعه کنید. برای دریافت نزدیک ترین نماینده به خود می توانید از مشاورین نوین باتری کمک بگیرید یا با شماره شرکت صبا باتری تماس حاصل فرمایید.

ما افتخار داریم تا در خدمات پس فروش (گارانتی) کلیه محصولات صبا باتری در مشهد در خدمت شما باشیم.

خدمات بدون معطلی و بدون دردسر محصولات صبا باتری را با ما تجربه کنید.

.

نوین باتری نماینده صبا باتری در مشهد

نوین باتری نماینده صبا باتری در مشهد بوده و پخش انحصاری برند مارین از محصولات صبا باتری را در اختیار دارد. قیمت های فروش محصولات صبا باتری مطابق با نرخ نامه رسمی و طبق دستورات سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

جهت استفاده از خدمات پس از فروش (گارانتی) محصولات صبا باتری و همچنین باتری مارین در مشهد به نوین باتری مراجعه کنید. خدمات گارانتی مطابق با دستورات اتحادیه باتری سازان مشهد، به صورت فوری و بدون معطلی برای مشتریان انجام می پذیرد.

جهت بهره مندی از گارانتی محصولات صبا باتری کافیست کارت گارانتی و فاکتور ممهور به همراه داشته باشید.

گارانتی محصولات صبا باتری و باتری مارین در نوین باتری مشهد

آدرس: مشهد – چهارراه خیام – خیابان دستغیب ۲۸ – فرهاد ۲۷ – نوین باتری

تلفن تماس: ۰۹۱۵۳۸۲۸۵۰۸ – ۰۵۱۳۷۶۴۹۲۹۶ – ۰۵۱۳۷۶۴۹۶۰۹

ساعت کاری جهت خدمات پس از فروش: ۹ صبح الی ۲ ظهر

.

جهت دریافت شماره تماس و آدرس ما اینجا کلیک کنید.

جهت خرید اینترنتی محصولات صبا باتری و تحویل و نصب رایگان آن در محل ، به فروشگاه اینترنتی باتری خودرو مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *