جستجو باتری بر طبق نوع خودرو – خودرو شما چیست ؟

در این وب سایت سعی کرده ایم باتری مناسب تمامی خودروهای ایرانی و خارجی موجود در ایران را مورد بررسی قرار دهیم. منظور از باتری مناسب، معرفی برند یا تبلیغ یک باتری خاص نیست. در این قسمت مشخصات فنی باتری مناسب خودرو شما را شرح داده ایم.

قبل از هرچیز باید بدانید…

جستجو باتری بر طبق نوع خودرو - خودرو شما چیست ؟

تفاوت باتری های مخصوص خودرو، در آمپرساعت (میزان ذخیره برق) و ابعداد فیزیکی (طول*عرض*ارتفاع) است. البته باتری های مخصوص خودرو در خیلی موارد دیگر مانند CCA و RC و … با هم متفاوت می باشند اما آنچه که در هنگام خرید باتری باید به آن دقت کنید به شرح ذیل است:

  • ابعاد فیزیکی باتری (طول و عرض و ارتفاع و محل قرارگیری قطب های باتری)
  • آمپرساعت باتری (میزان ذخیره برق)
  • نوع باتری (سیلد یا اسیدشارژ)

شما برای یافتن باتری مناسب خودرو خود، باید به فضای فیزیکی موجود برای باتری و میزان ذخیره برق مورد نیاز خودرو دقت کنید تا انتخاب درست و مناسب داشته باشید. جهت و محل قرارگیری قطب های باتری در روی بدنه باتری نیز بیشتر برای خودروهای خارجی اهمیت دارد که در صورت نیاز با ذکر شماره فنی باتری در پست اختصاصی باتری مناسب هر خودرو این مهم را مشخص کرده ایم.

با توجه به اینکه انتخاب باتری مناسب خودرو، یک انتخاب فنی و دقیق می باشد و نیازمند دانش و تجربه است، نبایستی بدون تخصص یا بدون مشاوره با متخصص اقدام به خرید باتری کنید.

لطفا به این نظریه های غیر فنی و غلط توجه داشته باشید…

به دو نظر غلط که زیاد هم شنیده می شوند خیلی توجه داشته باشید. یکی اینکه برخی همیشه اصرار به خرید باتری با بالاترین آمپرساعت ممکن را دارند و مدعی هستند که هرچه آمپرساعت بالاتر باشد هم برق بهتری دارد هم عمر بیشتری. اما این درست نیست بلکه باتری باید با آمپرساعت متناسب خودرو شما باشد. باتری برای عملکرد بهتر باید شارژ و دشارژ شود و با نصب باتری با آمپرساعت بیش از حد نیاز خودرو، سبب می شود عملیات سولفاته شدن زودتر انجام شود و در نتیجه عمر مفید باتری کاهش یابد.

دومین نظر غلط اینکه برخی باتری با آمپرساعت بالاتر از باتری فابریک خودرو را توصیه نمی کنند و می گویند به سیستم برق خودرو فشار وارد خواهد شد. این نظر نیز غلط می باشد زیرا ولتاژ تمامی باتری ها از ۳۵ تا ۲۲۰ آمپرساعت همگی ۱۲ ولت می باشد و ما فقط آمپرساعت یعنی ذخیره برق باتری را بیشتر می کنیم پس هیچ فشاری به سیستم برق خودرو وارد نمی شود.

جستجو باتری بر طبق نوع خودرو

در حین جستجو باتری مناسب خودرو خود به این پنج نکته مهم توجه داشته باشد…

 

جستجو باتری بر طبق نوع خودرو - خودرو شما چیست ؟

۱- برای نشان دادن باتری های مورد نیاز برای کلیه خودروهای خارجی و ایرانی که با یک نام در سال های مختلف تولید شده اند (با وجود تغییرات ظاهری فراوان) در صورت یکسان بودن باتری تنها یک پست و یک عکس نمونه از تولید یک سال قرار داده شده است و در صورتیکه باتری های مورد نیاز خودروهای ذکر شده مختلف باشد پست های جداگانه قرار داده خواهد شد پس صرفاً به عکس های پست ها توجه نکنید بلکه نام خاص خودرو بدون توجه به سال تولید آن را در نظر بگیرید.

۲- منظور از ذکر بازه ای از اعداد در قسمت آمپرساعت باتری مناسب خودرو شما یعنی آمپرساعت باتری انتخابی شما باید در این بازه باشد که این بازه با توجه به سه مشخصه زیر تعیین شده است:

– میزان نیاز برقی خودرو

– فضای فیزیکی موجود برای باتری در خودرو جهت قرارگیری ایمن باتری

– محل قرارگیری ترمینال های باتری (قطب های باتری)

۳- اگر به خودرو خود سیستم برقی پرمصرف مثل سیستم صوتی پیشرفته اضافه کرده اید یا خودرو شما یک خودرو عمومی با کارکرد بالا می باشد بالاترین آمپرساعت پیشنهادی را انتخاب کنید و اگر به فابریک خودرو خود هیچ سیستم برقی اضافه نکرده اید و خودرو برای مصرف شخصی می باشد پایین ترین آمپرساعت را انتخاب کنید.

۴- اگر شرکت تولیدی خودرو خود را نمی دانید در قسمت جستجوی بالای صفحه نام خودروی خود را جستجو کنید.

۵- در صورتیکه مشخصات باتری مناسب خودرو شما در وب سایت درج نشده بود لطفاً از طریق این فرم نام خودرو مورد نظر خود را به ما اطلاع دهید.

جهت یافتن مشخصات فنی باتری مناسب خودرو خود، یا نام خودرو خود را در سایت جستجو کنید یا اینجا کلیک کنید.

جستجو باتری بر طبق نوع خودرو - خودرو شما چیست ؟