خرید باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق در مشهد

جهت خرید باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق در مشهد با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید:

۰۵۱۳۷۶۴۹۲۹۶ – ۰۵۱۳۷۶۴۹۶۰۹ – ۰۹۱۵۳۸۲۸۵۰۸

تامین انواع باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق ایرانی و خارجی در انواع آمپرساعت ها در مشهد

انواع باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق از ۴/۵ آمپرساعت تا ۲۳۰ آمپرساعت

انواع باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق ایرانی و خارجی (چین-ویتنام-تایوان-هند-کره)

خرید باتری به تاریخ روز و تضمین قیمت و کیفیت فقط در نوین باتری مشهد

در ادامه مطالب مختصر و مفیدی در مورد خرید باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق در مشهد و تفاوت این باتری با باتری ماشین و باتری ساکن ارائه می دهیم.

با ما در ادامه مطلب همراه باشید…

باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق چیست؟

یکی از انواع باتری ها، باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق می باشند که مصرف کننده می تواند مکرراً آن را شارژ و دشارژ کند بدون اینکه سلول های باتری آسیب ببیند.

باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق که معمولاً دارای الکترولیت ژل می باشد برای این ساخته شده که تا مرز دشارژ کامل (تخلیه ۴۵ تا ۷۵ درصد) از ظرفیت کلی خود رسیده و مجدداً با شارژ احیا کامل شده و آسیب نبیند.

باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق ساخته شده تا مقدار ثابت جریان را برای مدت زمان طولانی تامین کند تا به مرز تخلیه کامل برسد و سپس با شارژ مجدد، احیا و قابل استفاده مجدد باشد و معمولاً باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق دارای طول عمر بالای ۵ سال می باشد.

باتری های دیپ سایکل بخش مهمی از تجهیزات سیستم های انرژی تجدید پذیر و انرژی خورشیدی هستند چون در سیستم های سولار چرخه شارژ و دشارژ هر روز اتفاق می افتد دفعات این چرخه نسبت به باتری یو پی اس بسیار بیشتر است لذا باتری که در سیستم های سولار استفاده می شوند اکثراً باتری دیپ سایکل هستند.

در ادامه تفاوت باتری دیپ ساکل و باتری یو پی اس را شرح خواهیم داد.

کاربرد دیپ سایکل

باتری های دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق کاربردهای مهمی نظیر موارد ذیل دارد:

  • صنایع دریایی
  • وسایل نقلیه برقی مانند ماشین های گلف، موتور برقی و ماشین برقی و…
  • قایق های ماهیگیری تفریحی
  • ویلچر برقی
  • سیستم های ذخیره انرژی خورشیدی (برق سولار)
  • کف شور های برقی
  • لیفتراک های برقی
  • علائم ترافیکی

در بسیاری از وارد فوق از باتری UPS بجای باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق استفاده می نمایند که این عمل سبب کاهش کارایی و عمر مفید باتری می شود.

پس تاکید می کنیم که برای موارد فوق حتماً از باتری مخصوص خود یعنی باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق استفاده نمایید.

جهت خرید باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق در مشهد همین حالا با شعب ما در نوین باتری تماس حاصل فرمایید.

تفاوت باتری دیپ سایکل و باتری خودرویی چیست؟

ساختار باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق با باتری استارتر خودرویی متفاوت بوده و بسیار شبیه به باتری ساکن (باتری UPS) می باشد.

در باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق تعداد صفحات باتری کمتر و اما ضخیم تر است ولی باتری خودرویی دارای تعداد صفحات بیشتر ولی نازکتر می باشد.

نتیجه این تفاوت این می شود که باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق جریان کمتری را برای مدت بیشتر انتقال می دهد ولی باتری خودرویی جریان زیاد برای مدت کوتاهی را آزاد می کند.

تفاوت باتری ماشین با باتری چرخه عمیق در موارد مهم ذیل می باشد:

  • خروجی برق باتری ماشین بالاتر از باتری دیپ سایکل می باشد.
  • باتری دیپ سایکل می تواند به صورت مکرر تا مرز تخلیه کامل دشارژ شده و مجدداً با شارژ احیا شود ولی این خصلت در باتری خودرویی وجود ندارد و باتری خودرو (با تامین جریان زیاد برای مدت خیلی کوتاه) به محض روشن شدن خودرو به وضعیت فول شارژ (توسط دینام) باز می گردد.
  • باتری خودرو ساخته شده تا جریان زیاد برای مدت کوتاهی را تامین کند ولی باتری چرخه عمیق ساخته شده تا جریان ثابتی را برای مدت طولانی تامین کند.

به کاربرد این دو باتری که دقت کنید تفاوت آنها مشخص می شود.

جریان برق باتری ماشین

باتری ماشین باید جریان زیادی را در همان لحظه استارت (در زمان کم) انتقال دهد و بعد از روشن شدن خودرو دینام مسئولیت تامین برق خودرو را دارد و عملاً باتری در تامین برق کاربردی نداشته و بلافاصله توسط دینام به وضعیت فول شارژ می رسد.

اما باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق مثلاً بر روی موتور برقی که نصب شده باشد باید جریان ثابت را برای مدت طولانی که موتور در حال کار می باشد را تامین کند.

این تامین جریان تا تخلیه کامل باتری ادامه دارد تا موتور به برق شهری وصل شود و مجدداً شارژ شود.

پس تفاوت مهم دیگری که متوجه شدید در این است که باتری ماشین توانایی اینکه تخلیه کامل و سپس شارژ شود را ندارد و به محض تامین جریان زیاد در لحظه استارت خودرو بلافاصله توسط دینام فول شارژ می شود ولی باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق توانایی این را دارد تا به نزدیک تخلیه کامل برسد و مجدداً با شارژ احیا شود و آسیب نبیند.

در نتیجه اصلاً نمی توان برای خودرو از باتری چرخه عمیق و برای کاربرد های باتری دیپ سایکل از باتری خودرویی استفاده نمود.

تفاوت باتری UPS و دیپ سایکل چیست؟

ساختار باتری UPS با باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) بسیار شبیه بوده و هر دو باتری باید مقدار جریان ثابت را برای مدت طولانی تامین کنند و خیلی از مصرف کنندگان این دو باتری را یکسان می دانند.

تفاوت باتری ساکن یا همان باتری UPS با باتری چرخه عمیق در موارد مهم ذیل می باشد:

  • باتری چرخه عمیق خروجی برق بالاتری از باتری ساکن (باتری UPS) دارد.
  • باتری دیپ سایکل ساخته شده تا به مرز تخلیه کامل رسیده و مجدداً شارژ شود و این عمل بارها و بارها تکرار شود ولی باتری UPS برای این ساخته شده که همیشه در وضعیت فول شارژ باشد و فقط در مواقع خاص (نه مکرر مثل لحظه قطع برق) وارد عمل شده و برق را برای مدت کوتاهی تامین کند.

علت این تفاوت هم در جنس صفحات این دو باتری می باشد.

کاربرد باتری ساکن

با توجه به مطلب فوق کاربرد باتری ساکن و باتری چرخه عمیق کاملاً متفاوت از هم می باشد ولی متاسفانه خیلی از مصرف کنندگان این تفاوت را ندانسته و برای مصارف باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق از باتری یو پی اس استفاده می نمایند.

نتیجه این استفاده نادرست باتری ساکن (باتری یو پی اس) بجای باتری دیپ سایکل موارد ذیل می شود:

  • کاهش عمر مفید باتری
  • کارایی پایین باتری

بعنوان مثال برای کف شورهای برقی یا موتور برقی می بایست از باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق استفاده نمود ولی اگر باتری ساکن (باتری UPS) جایگزین آن کنید هم عمر مفید باتری از ۶ سال به یکسال کاهش می یابد هم کارایی و بازدهی پایین می آید به طوریکه اگر مثلاً کف شور با باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) 6 ساعت کار مداوم را جوابگو بوده با باتری UPS به کمتر از یک ساعت بازدهی می رسد.

پس نباید برای دستگاه ها و تجهیزاتی که نیازمند باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق هستند از باتری ساکن (باتریUPS) استفاده نمود.

باتری دیپ سایکل بخریم یا باتری ساکن؟

اینکه دستگاه شما باتری دیپ سایکل می خواهد یا باتری ساکن، باید توسط متخصص آن مشخص شود پس توصیه می کنیم قبل از خرید باتری حتماً از متخصص آن مشاوره و راهنمایی بگیرید.

با توجه به تفاوت کاربرد این دو باتری (و اختلاف قیمت کم با هم) حتماً باتری مناسب کار خود را تهیه کنید.

نوین باتری مشهد، یکی از بزرگترین مراکز پخش باتری در مشهد، آماده ارائه بهترین مشاوره و تامین بهترین باتری های دیپ سایکل (Deep Cycle) یا باتری های UPS ایرانی و خارجی می باشد.

تضمین اصالت باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق

تضمین کیفیت باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق

تصمین قیمت باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق

خرید باتری در مشهد

فقط در نوین باتری مشهد

جهت:

خرید باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق در مشهد

خرید باتری UPS در مشهد

خرید باتری دیپ سایکل خارجی

خرید باتری UPS خارجی

خرید باتری چرخه عمیق ایرانی

خرید باتری یو پی اس ایرانی

با شعب ما تماس بگیرید.

3 نظر در “خرید باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) یا چرخه عمیق در مشهد

  1. آواتار فغانی فغانی گفت:

    سلام من میخوام برای موتور برقم سفارش دیپ سایکل بدم آیا در این زمینه نیاز به کسب اطلاعات هست؟و آیا دیپ سایکل ها متفاوت هستند؟

  2. آواتار غفرانی غفرانی گفت:

    سلام دوستان مطلبی که با موضوع خرید باتری دیپ سایکل یا چرخه عمیق در مشهد نوشته شده رو مطالعه کردم و این جوری متوجه شدم که عمر و کاربرد دیپ سایکل ها بیشتر و بهتر از باتری ها خودرویی هستن.

    1. آواتار مدیریت مدیریت گفت:

      با عرض سلام
      باتری دیپ سایکل و یو پی اس با هم متفاوت بوده و کاراریی آنها با هم فرق دارد.
      بعنوان مثال برای موتور برقی فقط باید از باتری دیپ سایکل استفاده نمود و در صورتیکه از باتری یو پی اس برای موتور برقی استفاده کنید در کمتر از یک سال باتری خراب می شود.
      البته باتری دیپ سایکل قیمت بالاتری (تقریباً دو برابر) از باتری یو پی اس دارد.
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *