در هنگام خرید باتری ماشین به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید یک باتری خوب باید چه نکاتی را در نظر داشت؟

بهترین خرید باتری برای ماشین من کدام است؟

در هنگام خرید باتری خودرو به چه نکاتی بیشتر توجه کنیم؟

هر آنچه که در هنگام خرید باتری مخصوص خودرو باید مد نظر داشته باشد.

در هنگام خرید باتری ماشین به چه نکاتی توجه کنیم ؟ - بهترین باتری

آیا شما هم در خرید باتری مناسب خودرو خود مردد هستید و نمی توانید به فروشنده های باتری اعتماد کنید؟ آیا از باتری قبلی خودرو خود راضی نبودید؟ آیا طول عمر باتری خودرو شما کمتر از حد انتظار شما بوده است؟ آیا از گارانتی باتری خود راضی نبوده و با برخورد مناسب مواجه نشده اید؟

در این مطلب سعی شده آنچه در طی تجربه بیش از ۳۰ ساله شرکت حاصل شده است را صادقانه در اختیار مشتریان و بازدیدکنندگان عزیز قرار دهیم تا بتوانند به سوالات بالا، بهترین پاسخ را بدهند.

قبل از هر چیز دقت داشته باشید که در این پست، تبلیغ برند یا کارخانه خاصی نخواهد شد بلکه نکات فنی و دقیقی که مشتریان باید در هنگام خرید باتری خودرو به آن دقت کافی داشته باشند ذکر خواهد شد.

خیلی از این نکات شاید بسیار ساده باشند ولی دیده شده که مشتریان بدلیل عدم اطلاعات کافی، به همین نکات ساده توجه نکرده و اقدام به خرید باتری خودرو می کنند. نتیجه این امر خرید باتری با طول عمر پایین یا خدمات پس فروش و گارانتی بی اعتبار می شود.

پس اگر می خواهید با کمترین زمان و تحقیق، بهترین باتری با بالاترین کیفیت و برترین خدمات پس از فروش (گارانتی) برای خودرو خود بخرید در این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین باتری خودرو کدام است؟

در هنگام خرید باتری ماشین به چه نکاتی توجه کنیم ؟ - بهترین باتری

اگر می خواهید با کمترین صرف زمان یک باتری خوب خریداری کنید کافیست قبل از خرید باتری به نکات زیر توجه کنید.

با در نظر گرفتن این نکات قطعاً بهترین باتری برای ماشین خود را تهیه کرده اید. متذکر می شویم که این نکات نتیجه تجربه چندین ساله نوین باتری در عرصه برق و باتری خودرو می باشد:

در هنگام خرید باتری ماشین به چه نکاتی توجه کنیم ؟

باتری با آمپرساعت (ذخیره برق) مناسب خودرو خود تهیه کنید.

اینکه چه میزان ذخیره برق برای خودرو شما نیاز است یک نکته تخصصی است. شما می توانید نام خودرو خود را در وب سایت نوین باتری جستجو کرده تا از آمپرساعت مناسب خودرو خود مطلع شوید.

برای خودروها اعم از ایرانی و خارجی و یا سواری و غیر سواری (خودرو سنگین) با توجه به فضای فیزیکی محدودی که برای باتری در نظر گرفته اند معمولاً ۲ الی ۵ مدل باتری با آمپرساعت های مختلف می توان نصب کرد. مثلاً برای خودرو پراید باتری ۵۰ و ۵۵ و ۶۰ و ۶۶ و ۷۴ آمپرساعت می توان نصب کرد و برای خودرو پژو پارس و سمند باتری ۶۶ و ۷۴ آمپرساعت می توان نصب کرد.

حال در میان این بازه آمپرساعت، چه باتری نصب کنید؟ باتری فابریک بهترین باتری است یا باتری با بالاترین آمپرساعت ممکن بهتر است؟

باتری فابریک خودرو شما (چه خودرو ایرانی و چه خودرو خارجی) معمولاً حداقل آمپرساعت مورد نیاز خودرو است پس اگر به خودرو خود سیستم برقی خاصی مانند سیستم صوتی پرمصرف اضافه نکرده اید نیازی به تهیه باتری با آمپرساعت بالاتر از فابریک کارخانه نیست. برای خودروهای عمومی نظیر تاکسی پیشنهاد می شود باتری با آمپرساعت بالاتر از فابریک کارخانه نصب کنند.

اما اشتباه نکنید که اگر آمپرساعت باتری را بالاتر ببریم حتماً طول عمر باتری زیاد می شود بلکه توجه داشته باشید که آمپرساعت باتری باید متناسب با نیاز برقی خودرو باشد. در نتیجه اگر خودرو شما یک خودرو عمومی نیست و به سیستم برق خودرو چیزی اضافه نکرده اید باتری با آمپرساعت فابریک خودرو خریداری کنید ولی اگر سیستم برقی اضافه کرده اید یا خودرو یک خودرو عمومی است باتری با آمپرساعت بالا خریداری کنید.

توجه داشته باشید که برای هر خودرویی یک بازه از حداقل و حداکثر آمپرساعت های ممکن برای خودرو وجود دارد که این بازه نشان دهنده این است که باتری شما با توجه به نیاز برقی خودرو و فضای موجود برای باتری، باید در این بازه باشد و بیشتر و کمتر شدن آن یا سبب آسیب وارد شدن به باتری و خودرو می شود و یا (با توجه به محدودیت فیزیکی) اصلاً قابلیت نصب بر روی خودرو شما را ندارد لذا توجه به اینکه چه آمپرساعت هایی برای خودرو شما مناسب است حائز اهمیت است.

این بازه برای تمامی خودروهای ایرانی و خارجی موجود در ایران در وب سایت نوین باتری ذکر شده است کافی است نام خودرو خود را در سایت جستجو کنید یا با شعب ما تماس گرفته و از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

باتری سیلد (بدون نیاز به نگهداری) تهیه کنید.

خیلی از مشتریان تصور می کنند که باتری های اسیدی قدیم خیلی بهتر بوده و باتری های سیلد کارآیی آنها را ندارند.

اول از همه توجه داشته باشید، اینکه طول عمر باتری ها نسبت به گذشته کاهش یافته است ارتباطی به سیلد و اسیدشارژ بودن آنها ندارد بلکه تولیدکنندگان باتری کیفیت کالاهای خود را پایین آورده اند. حتی این کاهش کیفیت در باتری کره ای نیز کاملاً مشهود است. شرکتی که کیفیت کالا خود را پایین بیاورد، چه باتری سیلد و چه باتری اسیدشارژ آن، مشابه گذشته طول عمر بالا ندارد.

پس اینکه باتری های قدیم طول عمر بالای ۷ سال داشته اند ربطی به نوع اسیدشارژ آنها نداشته بلکه کیفیت صفحات این باتری نسبت به حال، با کیفیت تر بوده است.

به طور کلی باتری سیلد دارای مزیت های زیر نسبت به باتری اسیدشارژ است:

  • عدم نیاز به بازدید و تنظیم الکترولیت
  • گاز اسید کمتر
  • عدم ایجاد سولفاته
  • دشارژ خود به خودی کمتر
  • خروجی برق بالاتر
  • طول عمر بیشتر

با توجه به مزیت های فوق حتما باتری سیلد برای خودرو خود تهیه کنید.

امروزه باتری ایرانی معمولاً طول عمر یک سال الی دو سال و باتری های کره ای طول عمر دو سال الی سه سال دارند.

در هنگام خرید باتری ماشین به چه نکاتی توجه کنیم ؟

کارت گارانتی و فاکتور ممهور دریافت کنید.

در هنگام خرید باتری حتما کارت گارانتی ممهور و فاکتور ممهور را از فروشنده دریافت کنید.

تاریخ اتمام گارانتی باتری در کارت گارانتی ذکر شده است. حتما در هنگام خرید باتری، به این تاریخ دقت کنید تا باتری شما (اگر زیر ۹۰ آمپرساعت است و ایرانی است) حداقل ۱۲ ماه ضمانت داشته باشد. اگر مشاهده کردید که باتری کمتر از ۱۲ ماه ضمانت دارد، از خرید باتری صرف نظر کنید.

البته بعضی از باتری های ایرانی اقدام به حذف کارت گارانتی کرده و گارانتی را به صورت اس ام اسی کرده اند. برای این دسته از باتری ها نیز شما با ارسال سریال باتری به سرشماره کارخانه از تاریخ اتمام باتری مطلع می شوید پس قبل از خرید، این کار را انجام داده و از مدت گارانتی اطمینان حاصل نمایید.

در مورد باتری های کره ای نیز حتما کارت گارانتی دریافت کنید و از خرید باتری های خارجی بدون کارت گارانتی یا گارانتی از تاریخ فاکتور بدون هیچ کارتی، خودداری کنید.

به طور کل برای گارانتی، فاکتور تنها ملاک نیست و حتما کارت گارانتی نیز باید موجود باشد مگر در مورد چند تولید کننده ایرانی که اقدام به حذف کارت گارانتی و تبدیل آن به سیستم اس ام اسی کرده اند.

مدت گارنتی باتری های ایرانی زیر ۹۰ آمپرساعت: ۱۲ ماه

مدت گارنتی باتری های ایرانی بالای ۹۰ آمپرساعت: ۶ ماه

مدت گارنتی باتری های خارجی: ۶ الی ۱۲ ماه بسته به برند باتری

در هنگام خرید باتری ماشین به چه نکاتی توجه کنیم ؟

از فروشگاه هایی خرید کنید که خدمات پس از فروش باتری را نیز انجام می دهند

اینکه فروشنده اختیار انجام خدمات پس از فروش را داشته باشد برای مصرف کننده و خریدار بسیار حائز اهمیت است.

حتما قبل از خرید باتری، از این موضوع اطمینان حاصل کنید تا اگر باتری شما نیاز به گارانتی و تعویض پیدا کرد با مراجعه به همان جایی که باتری را تهیه کرده اید، بتوانید از گارانتی باتری استفاده کنید و نیاز به مراجعه به فروشگاه دیگری نباشد.

از فروشگاهی خرید کنید که جواز کسب (پروانه کسب) داشته باشد

فروش باتری یک کار تخصصی است و بهترین راه برای اینکه شما از تخصص فروشنده مطمئن شوید، وجود پروانه کسب است. هرگز از فروشگاه های بدون جواز کسب، باتری خریداری نکنید.

باتری تاریخ گذشته نخرید

برای باتری های ایرانی، بهترین راه برای کنترل تاریخ تولید باتری، همان کارت گارانتی باتری است. برای باتری های خارجی نیز باید تاریخ تولید باتری را از روی بدنه باتری متوجه شوید.

به طور کل باتری ایرانی با حداکثر سه ماه و باتری کره ای با حداکثر یک سال از تاریخ تولید گذشته را خریداری کنید.

از شرکت های خوش سابقه در خدمات پس از فروش (گارانتی) باتری بخرید.

چون در اینجا تصمیم داریم که تبلیغ برند و کارخانه ای را نکنیم، در صورت نیاز با شعب ما تماس حاصل کرده و از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

نوین باتری و هفت نکته طلایی

نوین باتری با رعایت هر هفت نکته بالا، خریدی خوب و مطمئن را برای مشتریان عزیز به ارمغان می آورد. برای خرید باتری از نوین باتری به یکی از روش های زیر اقدام کنید:

  1. به فروشگاه اینترنتی ما بروید.
  2. با شعب ما تماس حاصل فرمایید.
  3. به آدرس فروشگاه مراجعه کنید.

ویژه مشهدی ها! امداد باتری مشهد خدمتی مفید از نوین باتری جهت تست و نصب باتری در محل شما در کمترین زمان ممکن

لازم نیست از محل کار یا منزل خود خارج شوید. اگر خودرو شما استارت نمی زند کافیست با شعب ما تماس حاصل فرمایید تا یکی از نیروهای امداد باتری مشهد به محل شما اعزام شده و خدمات در محل، در کمترین زمان ممکن و به صورت کاملاً رایگان انجام پذیرد.

نوین باتری ارائه دهنده خدمات در محل (امداد باتری مشهد)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *