نظامنامه تعیین حداقل ضوابط فعالیت صنوف اتحادیه باتری ، استارت و دینام (خدمات خودرویی سبک)

نظامنامه تعیین حداقل ضوابط فعالیت صنوف اتحادیه باتری ، استارت و دینام

ماده۱) هدف:

از آنجایی که فعالیت تعدادی از صنوف خدماتی در سطح شهر و ارائه خدمات به شهروندان مطلوب به نظر می رسد میبایست فعالیت آنها برابر با ضوابطی باشد که حداقل قوانین زیست محیطی و شهری را رعایت نمایند و در برخورد با آنان توسط شهرداری مشهد و مجامع امور صنفی رویه واحد مشترکی اتخاذ گردد لذا این نظام نامه با توجه با اهداف فوق تدوین گردیده است.

ماده۲) دامنه کاربرد:

کلیه صنوفی که میبایست تحت نظر اتحادیه باتری، استارت و دینام فعالیت نمایند موظف اند ضمن اهتمام و رعایت کلیه قوانین و ضوابط شهرداری، نظام صنفی، انتظامی، بهداشتی، ایمنی، کار و زیست محیطی در صورتیکه مفاد این نظام نامه را دارا بوده و اجرایی نمایند مشمول این نظام نامه خواهند بود.

ماده۳) تعهدات واحد صنفی:

الف- التزام به رعایت دقیق آیین نامه اجرایی ضوابط صدور پروانه کسب (ماده ۱۲ تبصره ۱ قانون نظام صنفی).

ب- دارا بودن مجوز فعالیت کسبی از شهرداری.

ج- دارا بودن مدرک مهارت فنی از مرجع ذیصلاح و مورد تایید مجمع امور صنفی.

د- الزام بکارگیری ماشین آلات و ابزار کار و دستگاه های مدرن و مجهز به تکنولوژی روز مطابق با استاندارد های صنفی و صنعتی.

ه- متعهد بودن به رعایت ضوابط و رفع مزاحمت شغلی و سدمعبر.

و- متعهد بودن به شرکت در کلاس های آموزشی و فنی اتحادیه برابر با ماده ۳۷ و ۱۳ قانون نظام صنفی به طور مستقل یا با مشارکت مراجع ذیصلاح به منظور ارتقا سطح علمی متصدیان.

ز- التزام به رعایت بهداشت شخصی و محیط حرفه ای و کار و رعایت ایمنی.

ماده۴) اولویت بندی اجرا:

تعداد کل واحد صنفی مشمول این نظام نامه ۹۰۸ واحد شامل ۴۸۸ واحد دارای پروانه کسب (پیوست ۱) و ۴۲۰ واحد فاقد پروانه کسب (پیوست ۲)؛

۱) متقاضیان جدید پروانه صنفی (خارج از لیست پیوست ۱ و ۲) باید در مجتمع های صنفی و کارگاهی ساماندهی، و جواز کسب دریافت نمایند.

۲) آن دسته از صنوفی که در حال حاضر در حال فعالیت در سطح شهر بوده اما فاقد پروانه و جواز از اتحادیه می باشند (۴۲۰ واحد مطابق با پیوست شماره ۲) بایستی حداکثر ظرف مدت ۳ ماه از ابلاغ این نظام نامه به اتحادیه نسبت به رعایت مفاد آن و اخذ مجوزات لازم جهت صدور پروانه کسب اقدام نمایند.

۱-۲) اتحادیه مکلف است پس از اتمام مهلت فوق نسبت به اعمال قانون نظام صنفی برای واحد بدون پروانه کسب اقدام نمایند.

۳) ۴۸۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب که در حال فعالیت در سطح شهر هستند (مطابق پیوست شماره ۱) اعم از مالک و مستاجر ظرف مدت حداکثر یکسال میبایست مفاد این نظام نامه را اجرایی نمایند. مستاجرانی که سابقه کسبی و موارد خاص با مالک دارند تا تشخیص و تایید مجمع امور صنفی حداکثر به تعداد ۱۰ درصد تعداد صنف دارای پروانه کسب تا سقف ۲ سال قابل تمدید است.

ماده۵) حداقل ضوابط فعالیت واحد صنفی:

۱) حداقل متراژ واحد صنفی ۲۰ متر مربع با درب ورودی ماشین رو به طوریکه یک خودرو به صورت کامل در واحد صنفی قابل پارک شدن باشد با نظر اتحادیه ۱۰% از کل واحد ها امکان تقلیل متراژ به ۱۵ مترمربع را دارند.

۲) نصب کپسول آتش نشانی متناسب با وسعت واحد صنفی و رعایت دستور العمل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی.

۳) نصب باکس جمع آوری ضایعات صنفی مطابق فرمت تدوین شده توسط سازمان مدیریت پسماند.

۴) رعایت نظافت محوطه عمومی مقابل واحد صنفی به لحاظ پاکیزگی و عدم تجمع و انباشت ضایعات صنعتی، زباله شهری و پسماند.

۵) اخذ تاییدیه از کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری ها مبنی بر عدم وجود مزاحمت شغلی.

۶) عدم ایجاد سدمعبر و نصب و استقرار هرگونه تجهیزات و عارضه ای در معبر عمومی و رعایت حدود کسبی.

۷) داشتن ظرف مخصوص شستشو قطعات صنعتی با مواد محلل و جمع آوری آن در باکس ویژه و انتقال پساب آن به محل مجاز برابر دستور العمل بهداشتی و محیط زیست.

۸) هرگونه بازدید و تعمیرات بایستی در داخل واحد صنفی صورت پذیرفته و در خارج از واحد صنفی ممنوع می باشد.

۹) اتصال به سیستم جمع آوری فاضلاب شهری یا حداقل وجود چاه جذبی برای واحد صنفی دارای انشعاب آب.

۱۰) مسئولیت نظارت بر اجرای این نظامنامه به عهده جمعی متشکل از نمایندگان شهرداری مشهد مقدس (کمیسیون بند ۲۰) مجامع امور صنفی و سازمان میادین است که در دبیرخانه مشترک مستقر در ساختمان مجامع امور صنفی می باشند.

.

نظامنامه تعیین حداقل ضوابط فعالیت صنوف اتحادیه باتری ، استارت و دینام

.

تبصره۱- هرگونه سدمعبر، جاری شدن فاضلاب، تولید و پراکندگی زباله در محیط اطراف کارگاه و واحد صنفی، برهم زدن مبلمان و منظر شهری، پارک خودروهای تعمیراتی در خیابان ممنوع و در صورت داشتن شاکی خصوصی از سوی شهرداری های مناطق و کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها اعمال قانون خواهد شد.

تبصره۲- در اجرای بند (ز) ماده ۳۷ قانون نظام صنفی به منظور زیبا سازی محیط شهری، الگوهای مربوط به تابلو و نما توسط شهرداری و دبیرخانه مشترک تهیه و از طریق مجمع به اتحادیه مذکور ابلاغ می گردد.

تبصره۳- اتحادیه قبل از صدور و تمدید پروانه کسبی نسبت به بررسی و تطبیق کلیه مفاد این نظام نامه و تایید آن برای متقاضیان مشروح در لیست و پیوست ۱ و ۲ اقدام و سپس از شهرداری مشهد استعلام نماید و از معرفی متقاضیان خارج از لیست خودداری نماید.

تبصره۴- شهرداری موظف است برای کلیه استعلاماتی که خارج از لیست پیوست ۱ و ۲ می باشد (به استثنا مجمع های صنفی و کارگاهی) پاسخ منفی صادر کند.

تبصره۵- شهرداری موظف است پس از وصول استعلام صدور و تمدید پروانه کسب فقط برای افراد مشروح در لیست پیوست ۱ و ۲ پس از بررسی، حداکثر ظرف ۱۵ روز پاسخگویی نماید.

تبصره۶- اتحادیه می بایست به طور ماهانه گزارش اجرایی این نظام نامه و پیشرفت آن را برای واحد های صنفی به همراه گزارش صدور یا تمدید پروانه کسب واحد های تحت پوشش همراه با نام و نشانی محل کسب به شهرداری مشهد (سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری) اعلام نماید.

تبصره۷- مفاد بند ۱ ماده ۵ مشمول واحد های صنفی که صرفاً اقدام به فروش باتری، استارت و دینام می نمایند، نمی شود.

این نظامنامه شامل ۵ ماده و ۷ تبصره می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *