خرید باتری یو پی اس مشهد – باطری UPS

جهت خرید انواع باتری یو پی اس (باتری UPS) ایرانی و خارجی به تاریخ روز و گارانتی تعویض معتبر با شعب نوین باتری مشهد تماس حاصل فرمایید. بهترین باتری یو پی اس (باتری UPS) مخصوص دستگاه های خود به تضمین قیمت و خدمات پس از فروش را از مجموعه ما بخواهید.

همکاران ما آماده ارائه مشاوره به شما در زمینه خرید انواع باتری یو پی اس (باتری UPS) می باشند.

منتظر تماس شما هستیم… ۰۹۱۵۳۸۲۸۵۰۸ – ۰۵۱۳۷۶۴۹۲۹۶ – ۰۵۱۳۷۶۴۹۶۰۹

دستگاه یو پی اس (UPS) چیست؟

خرید باتری یو پی اس - باطری UPS

UPS مخفف عبارت Uninterruptible Power Supply به معنای منبع تغذیه بدون وقفه می باشد.

دستگاه یو پی اس (UPS) دستگاهی است که برای تامین دائم انرژی (برق) دستگاه های الکترونیکی طراحی شده است.

دستگاه های یو پی اس (UPS) به گونه ای ساخته شده اند که نسبت به قطع و وصل شدن برق سیستم واکنش نشان داده و در مدار الکتریکی دخول می کنند.

در مدت وصل بودن برق شهری دستگاه UPS از برق شهر برای شارژ کردن باتری ها استفاده می کند و در کنار آن از طریق همان برق تجهیزات الکتریکی وصل شده را نیز تغذیه می کند.

در هنگام قطع برق، دستگاه UPS به صورت اتوماتیک وارد عمل شده و باتری های یو پی اس (UPS) به صورت منبع وارد شبکه می شوند و برای مدت زمان کوتاهی تجهیزات را تغذیه می کنند.

درحقیقت استفاده از یک انرژی پشتیبان مانند سیستم تامین انرژی بدون وقفه (UPS) شما را قادر می سازد که بر بیشتر مشکلات ناشی از برق شهر فائق آیید و همچنین محافظت در برابر قطع کلی برق را نیز بدست آورید.

خرید باتری یو پی اس مشهد – باطری UPS

شما می توانید سطوح مختلفی از حفاظت درمقابل مشکلات برق را برای سیستم خود جهت جلوگیری از تخریب و یا ازدست دادن اطلاعات به کارگیرید.

امروزه تجهیزات الکترونیکی وجود دارند که نسبت به منبع تغذیه بسیار حساس بوده و نیازمند منبع تغذیه ای هستند که بدون توقف، ولتاژ و فرکانس ثابتی را برای آنها تامین کند لذا کاربرد دستگاه های یو پی اس (UPS) بیشتر در بانک ها، بیمارستان ها، مراکز مخابراتی، کامپیوتری و به طور کلی در مکان هایی که به تغییرات شدید برقی، افزایش یا کاهش ناگهانی ولتاژ و تغییر فرکانس حساس اند، کاربرد دارند.

زمانی یو پی اس ها به عنوان یک سیستم گران قیمت و غیر اقتصادی ارزیابی می شدند اما امروزه با توجه به ارزش بالای تجهیزات از نظر سخت افزاری و همچنین اهمیت بالای اطلاعات و داده ها، هزینه تهیه و تامین یک دستگاه یو پی اس کاملاً ارزان و مقرون به صرفه می باشد.

باتری یو پی اس (UPS) و انواع آن

خرید باتری یو پی اس - باطری UPS

باتری های قابل استفاده در دستگاه های یو پی اس (UPS) به چهار نوع نیکل کادمیوم – اسید سرب – لیتیوم یون – سیلور آلکالین هستند که هر یک از این باتری ها با ساختار و ترکیب متفاوتشان دارای مزایا و معایبی می باشند که بیشتر از باتری های نیکل کادمیوم و سرب اسیدی در دستگاه های یو پی اس استفاده می گردد.

باتری های نیکل کادمیوم به صورت سیلد (بدون نیاز به نگهداری) و باتری های سرب اسیدی در دو نوع اسیدی (اسیدشارژ) و سیلد (بدون نیاز به نگهداری) در بازار یافت می شود.

همانطور که می دانید تفاوت باتری های سیلد و اسید شارژ در شرایط نگهداری آنها می باشد.

باتری های اسیدشارژ با توجه به میزان کارکرد و شرایط آب و هوایی نیازمند بازدید و تنظیم مجدد سطح الکترولیت هر خانه باتری می باشند درحالیکه در باتری های سیلد یا Maintenance Free (MF) به دلیل جنس خاص صفحات باتری نیاز به بازدید و تنظیم سطح الکترولیت باتری نیست. معمولاً عمر مفید باتری های سیلد بیشتر از باتری های اسیدشارژ می باشد.

بهترین نوع باتری یو پی اس باتری نیکل کادمیوم می باشد که طول عمر بالای ۵ سال دارند.

سلول های نیکل کادمیوم یا NI-CD بیشتر در دستگاه ها با ولتاژ کم و یا دستگاه هایی که نیاز به مقاومت در برابر شرایط بد محیطی دارند، کاربرد دارد. باتری های نیکل کادمیوم نسبت به باتری های سرب اسیدی گران تر نیز هستند و از نظر زیست محیطی نیز دفع آنها پرهزینه می باشد.

خرید باتری یو پی اس مشهد – باطری UPS

همانطور که گفته شد باتری های یو پی اس (باتری UPS) سرب اسیدی به دو نوع تولید می گردند.

۱- باتری های اسیدشارژ (نیازمند به نگهداری)

نمونه قدیمی از باتری های یو پی اس سرب اسیدی هستند که در زمان شارژ و دشارژ، گاز تولید کرده و به همین دلیل این باتری ها نیاز به اضافه کردن دوره ای آب مقطر و تنظیم مجدد الکترولیت دارند.

۲- باتری های سیلد (بدون نیاز به نگهداری)

این نوع از باتری های سرب اسیدی، نوعی باتری سلولی مرطوب هستند که نیاز به تنظیم مجدد سطح الکترولیت در طول عمر مفید آنها نیست.

این نوع از باتری ها رایج ترین شکل باتری های یو پی اس هستند.

اصطلاح سیلد (مهر و موم شده) در این باتری ها بدان معنی است که باتری تنها در اثر شارژ شدن یا کارکردن در دمای بالا، گاز (به مقدار کم) آزاد می کند که جهت جلوگیری از دفرم شدن یا ترکیدن باتری در اثر آزاد شدن این گاز، دریچه های تنظیم فشار قرار داده شده است که تنها تحت فشار داخلی زیاد باز می شوند.

در باتری های یو پی اس سیلد، توسط سوپاپ، تولید گازها به طور مؤثری کنترل می شود و ترکیب دوباره گازها در آن باعث می شود بیش از ۹۹% از گازهای تولید شده از باتری خارج نشده و مورد استفاده مجدد قرار گیرد. این باتری ها دارای سیستم تهویه کم فشار هستند تا بتوانند بصورت خودکار گازهای اضافی را خارج کنند. در این روش آب بندی از ترمینال ها یا دریچه ها هیچ نشتی از الکترولیت صورت نمی گیرد.

درست است که این نوع از باتری ها مانند اسیدشارژ نیاز به بازدید و تنظیم مجدد الکترولیت (اضافه کردن آب مقطر به صورت دوره ای) ندارند اما توصیه می کنیم که در این نوع از باتری ها نیز بازدید های دوره ای جهت کنترل شارژ و وضعیت باتری صورت گیرد تا در صورت ازدیاد یا کم بودن شارژ یا مشاهده تغییری فیزیکی در باتری (دفرم شدن) پیشگیری بعمل آید و نقص در سیستم سریع تر برطرف گردد.

این بازدید دوره ای سبب افزایش عمر مفید باتری ها به صورت چشمگیری شده و همچنین اطمینان خاطر به عملکرد سیستم دستگاه یو پی اس را افزایش می دهد.

***توجه***

ساختار باتری UPS با باتری دیپ سایکل (Deep Cycle) بسیار شبیه بوده و هر دو باتری باید مقدار جریان ثابت را برای مدت طولانی تامین کنند و خیلی از مصرف کنندگان این دو باتری را یکسان می دانند ولی اینطور نیست و کارایی این دو باتری کاملاً با هم متفاوت می باشد. برای اطلاع از تفاوت این دو باتری اینجا کلیک کنید.

عوامل محیطی تاثیر گذار بر باتری های یو پی اس

خرید باتری یو پی اس - باطری UPS

منظور از عوامل محیطی تاثیر گذار، عواملی همچون دمای محیط باتری، رطوبت و … است.

باید شرایط آب و هوایی و رطوبت متعادلی را برای باتری های یو پی اس ایجاد کرد تا به ترمینال ها و اتصالات باتری آسیبی وارد نشود.

باتری های سرب اسیدی برای استفاده در محدوده دمای صفر تا ۴۰ درجه سانتی گراد مناسب هستند.

در صورتیکه محدوده دمایی پایین تر و یا بالاتر باشد، بهتر است که از باتری های نیکل-کادمیوم که دارای طول عمر و البته قیمت بالاتری هستند، استفاده کرد.

توجه داشته باشید که باتری های خودرویی به دلیل تولید گاز و خطرات زیست محیطی برای استفاده در دستگاه های یو پی اس مناسب نیستند.

کاربرد و ویژگی های باتری یو پی اس

کاربرد و ویژگی های باتری

UPS به طور معمول برای محافظت از رایانه ها، مراکز داده، تجهیزات مخابراتی و یا سایر تجهیزات الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد.

در صورت قطع ناگهانی جریان برق بسیاری از سازمانها، ادارات، شرکت ها و موسساتی که از تجهیزات الکترونیکی استفاده می کنند با صدمات، تلفات و شاید خسارت های جبران ناپذیری مواجه شوند، در این شرایط به نقش مهم انواع دستگاه های یو پی اس پی می بریم.

باتری یو پی اس از مدت قطع جریان برق حدود ۵ تا ۱۵ دقیقه به شما فرصت می دهد تا اطلاعات و داده هایتان را ذخیره کنید و با خیال راحت از برنامه خارج شوید قبل از اینکه منبع انرژی باتری یو پی اس تمام شود.

عملیات شارژ و دشارژ این باتری ها در یک محیط سربسته انجام می شود که دیگر خطرات زیستی برای محیط کار نداشته باشد.

یکی از ویژگی های باتری یو پی اس ظاهر فیزیکی باتری های یو پی اس می باشد که به گونه ای است که حجم و سایز باتری، امکان نصب ایمن و صحیح در باکس های مخصوص دستگاه یو پی اس را ایجاد می کند.

از مهم ترین ویژگی های باتری های UPS عمر مفید آن ها است.

باتری های یو پی اس سرب – اسیدی معمولاً دارای طول عمری حدود ۵ تا ۶ سال هستند و در بهترین شرایط ۱۰ تا ۱۲ سال عمر مفید دارند.

از مهمترین علل کاهش عمر مفید باتری یو پی اس شارژ نامناسب و دمای بالای محیط می باشد.

از بین کاربرد مختلفی که دستگاه های یو پی اس  دارند، مهمترین آن ها شامل موارد زیر می باشد:

  • تغذیه تجهیزات الکترونیکی در صورت قطع برق
  • محافظت از تجهیزات در مقابل افزایش یا کاهش های ناگهانی ولتاژ
  • محافظت در مقابل نویز
  • محافظت در مقابل بی ثباتی در فرکانس برق شهر

باتری های قابل استفاده در دستگاه یو پی اس

باتری های قابل استفاده

با توجه به اینکه قیمت باتری های یو پی اس نسبت به باتری های خودرویی بالاتر می باشد برای خیلی از مشتریان سوال پیش می آید که آیا می توان بر روی دستگاه یو پی اس باتری خودرویی نصب و راه اندازی نمود؟

برای پاسخ به این سوال باید کمی درباره ساخت و تفاوت باتری خودرویی و باتری UPS توضیح دهیم.

باتری های خودرویی طوری طراحی و ساخته شده اند تا مقدار زیادی جریان را برای یک مدت زمان کوتاه (لحظه استارت زنی) برای تامین قدرت استارت و روشن شدن خودرو فراهم کنند.

هنگامی که موتور ماشین روشن و در حال کار است، دینام ماشین وظیفه تامین نیازهای برق خودرو را به عهده دارد و همچنین به سرعت شروع به شارژ باتری کرده تا به پتانسیل کامل برگرداند.

بر خلاف باتری مخصوص خودرو، باتری یو پی اس به این شکل طراحی شده اند تا مقدار کم جریان را به طور پیوسته برای مدت طولانی تامین کنند که این مهمترین تفاوت باتری یو پی اس و باتری خودرو می باشد.

باتری های یو پی اس  با تبدیل جریان DC به جریان برق AC قادر به تامین برق مورد نیاز لوازم برقی می باشند و در مقایسه با باتری ماشین، باتری های یو پی اس مشابه باتری دیپ سایکل عمل می کنند، زیرا آنها در مقایسه با باتری های ماشین زمان تخلیه بسیار طولانی تری دارند.

در کل طراحی باتری یو پی اس و باتری ماشین کاملاً متفاوت از هم می باشد.

در باتری خودرو تعداد پلیت ها بسیار زیاد است که موجب بالا رفتن سطح صفحات الکترود برای واکنش با الکترولیت می شود.

این امر باعث تولید جریان زیاد در مدت زمان کم می گردد.

درحالیکه باتری یو پی اس شامل تعداد کمتری از پلیت های الکترود می باشد که بسیار ضخیم تر از الکترود های باتری خودرو می باشد و همچنین حجم الکترولیت در باتری یو پی اس بسیار بیشتر است، به طوریکه واکنش شیمیایی زمان بیشتری برای تولید جریان نیاز دارد.

این امر باعث می شود که باتری یو پی اس بتواند مقدار ثابتی از جریان را برای مدت طولانی فراهم کند.

در نهایت آیا بجای باتری یو پی اس می توان از باتری خودرویی استفاده کرد؟

درست است که باتری خودرویی و باتری یو پی اس هر دو باتری با ولتاژ ۱۲ ولت هستند اما باتری یو پی اس و باتری ماشین در ساختار طراحی و عملکرد آن با هم کاملاً متفاوت می باشند.

علاوه بر موارد گفته شده در باتری ماشین امکان داغ شدن بیش از حد باتری و نشت اسید، زمانیکه با استفاده از شارژر یو پی اس در حال شارژ شدن هستند وجود دارد.

این امر سبب وارد شدن آسیب به دستگاه یو پی اس می شود.

شما در واقع می توانید دستگاه یو پی اس را با استفاده از باتری ماشین هم روشن کنید و خروجی ۲۲۰ ولت داشته باشید اما با توجه به ساختار باتری خودرویی، نه تنها طول عمر بسیار پایینی (حتی کمتر از یکسال) دریافت خواهید کرد بلکه ممکن خروجی برق لازم را دریافت نکرده و در عملکرد صحیح دستگاه یو پی اس اختلال وارد شود لذا نه به لحاظ فنی و نه به لحاظ اقتصادی استفاده از باتری خودرویی جهت دستگاه یو پی اس صحیح نمی باشد.

چه عواملی عمر مفید باتری یو پی اس را افزایش می دهد؟

عمر مفید باتری

با توجه به قیمت نسبتاً بالای باتری های یو پی اس، می توانید با رعایت چند نکته ساده، طول عمر باتری های یو پی اس را افزایش دهید.

جهت افزایش طول عمر باتری UPS نکات زیر را رعایت کنید:

  • بازدید منظم سطح الکترولیت باتری (برای باتری های غیر سیلد)
  • بازدید منظم سیستم شارژر دستگاه یو پی اس (جهت بررسی اُورشارژ یا کم شارژ نبودن دستگاه)
  • کنترل دما و رطوبت محیط

خرید باتری یو پی اس مشهد (خرید باتری UPS)

خرید باتری یو پی اس (خرید باتری UPS)

جهت

خرید باتری یو پی اس مشهد (UPS) مخصوص آسانسور

خرید باتری یو پی اس مشهد (UPS) مخصوص سولار

خرید باتری یو پی اس مشهد (UPS) مخصوص پنل خورشیدی

خرید باتری یو پی اس مشهد (UPS) مخصوص کف شور

خرید باتری یو پی اس مشهد (UPS) مخصوص برق اضطراری

و…

همین حالا با شعب ما تماس حاصل فرمایید. انواع باتری های یو پی اس (UPS) ایرانی و خارجی به تاریخ روز و ضمانت تعویض در نوین باتری مشهد

انواع باتری یو پی اس (UPS) 6 و ۱۲ ولت در آمپرساعت های مختلف آماده تحویل به شماست.

انواع باتری یو پی اس (UPS) سیلد و اسیدشارژ به تاریخ روز در نوین باتری مشهد

خرید باتری یو پی اس مشهد ۴/۵ آمپرساعت ۶ ولت ( باطری UPS 4.5 آمپرساعت ۶ ولت)

خرید باتری یو پی اس مشهد ۴/۵ آمپرساعت ۱۲ ولت ( باطری UPS 4.5 آمپرساعت ۱۲ ولت)

خرید باتری یو پی اس مشهد ۷/۵ آمپرساعت ۱۲ ولت ( باطری UPS 7.5 آمپرساعت ۱۲ ولت)

خرید باتری یو پی اس مشهد ۱۸ آمپرساعت ۱۲ ولت ( باطری UPS 18 آمپرساعت ۱۲ ولت)

خرید باتری یو پی اس مشهد ۲۸ آمپرساعت ۱۲ ولت ( باطری UPS 28 آمپرساعت ۱۲ ولت)

خرید باتری یو پی اس مشهد ۴۲ آمپرساعت ۱۲ ولت ( باطری UPS 42 آمپرساعت ۱۲ ولت)

خرید باتری یو پی اس مشهد ۶۵ آمپرساعت ۱۲ ولت ( باطری UPS 65 آمپرساعت ۱۲ ولت)

خرید باتری یو پی اس مشهد ۱۰۰ آمپرساعت ۱۲ ولت ( باطری UPS 100 آمپرساعت ۱۲ ولت)

خرید باتری یو پی اس مشهد ۲۰۰ آمپرساعت ۶ ولت ( باطری UPS 200 آمپرساعت ۶ ولت)

خرید باتری یو پی اس مشهد ۲۰۰ آمپرساعت ۱۲ ولت ( باطری UPS 200 آمپرساعت ۱۲ ولت)

خرید باتری یو پی اس مشهد ایرانی ( باطری UPS ایرانی)

خرید باتری یو پی اس مشهد صبا باتری ( باطری UPS صبا باطری)

خرید باتری یو پی اس مشهد خارجی ( باطری UPS خارجی)

همه در نوین باتری مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *